Varainhankinta ja lahjoitukset

Lahjoitukset

Turun Rotaryklubin humanitaarisia projekteja kuten nuorisovaihtotoimintaa ja lähiseudun hyvinvointia edistäviä palveluhankkeita voi tukea lahjoituksin. Turun Rotaryklubin tilinumero on FI27 1525 3000 0005 52.

Voit halutessasi myös ottaa yhteyttä klubimme presidenttiin ja keskustella tarkemmin muista mahdollisista tavoista tukea Turun Rotaryklubin toimintaa. Mielellämme otamme vapaaehtoisia mukaan auttamaan palveluhankkeissamme ja sitä kautta tutustumaan klubimme toimintaan. Myös nuorisovaihtotoiminta kaipaa jatkuvasti vapaaehtoisia isäntäperheitä majoittamaan ulkomailta tulevia vaihto-oppilaita.

Rotarysäätiön hankkeet

Rotarysäätiö toimii maailmanlaajuisesti ja jakaa vuosittain yli 300 miljoonaa euroa erilaisiin Rotaryn aatteita tukeviin hyväntekeväisyyshankkeisiin. Rotarysäätiö tukee lukuisten projektien avulla äitien ja lasten terveyden kohentamista ja sairauksien ehkäisyä ja hoitoa. Säätiö edistää koulutusta ja lukutaitoa, vahvistaa rauhantyötä sekä kasvattaa paikallistalouksia ja yhteisöjä. Rotarysäätiö edistää puhtaan veden saantia ja hygieniaosaamista siellä missä tälle on tarvetta. Klubimme osallistuu myös rotareiden aloitteesta käynnistyneeseen työhön polion poistamiseksi maailmasta henkilökohtaisin lahjoituksin ja projektien avulla.Turun Rotaryklubin jäsenmaksusta osa ohjautuu maailmanlaajuisen Rotarysäätiön hankkeisiin. Rotarysäätiön vaikuttavuuden ydin on kuitenkin siinä, että sekä rotarit henkilökohtaisesti että ulkopuoliset tahot lahjoittavat jatkuvasti varoja säätiölle. Klubin ja sen jäsenten suorittamat lahjoitukset palautuvat osin myös paikallisiin projekteihin piiriapurahoina.

Paul Harris FellowRotarysäätiölle tehtävistä lahjoituksista jaetaan rotareille myös erilaisia tunnustuksia. Tunnetuin näistä on Paul Harris Fellow -tunnustus, joka myönnetään jokaista tuhannen dollarin lahjoitusta kohti. Rotaryn perustajan, Paul Harrisin nimeä kantavia PHF-tunnustuksia on myönnetty maailmanlaajuisesti yli miljoona.

Suuremmista kansainvälisistä avustuksista – Global Grant -hankkeista – kerrotaan Rotarysäätiön sivuilla.

Lahjoitukset Rotarysäätiölle

Lahjoituksia Rotarysäätiölle voivat tehdä yksittäiset rotaryklubit ja niiden jäsenet, tai ketkä tahansa, jotka haluavat tukea maailmanlaajuisen hyväntekeväisyysjärjestön työtä.

Every Rotarian Every YearRotaryklubin jäsenet tekevät lahjoituksensa helposti My Rotary -sivuilla, jossa voi luoda kertaluonteisen tai vaikkapa kuukausittain, kvartaaleittain tai vuosittain toistuvan luottokorttimaksun vapaavalintaiselle lahjoitussummalle. Esimerkiksi Every Rotarian Every Year -aloitteen tavoitteena on, että klubin jokainen rotari lahjoittaisi Rotarysäätiölle ainakin 25 USD joka vuosi, ja samanaikaisesti klubin kaikkien jäsenten yhteenlaskettujen lahjoitusten arvo ylittäisi 100 USD jäsentä kohti vuodessa.

Rotaryklubin jäsenistöön kuulumattomia lahjoittajia pyydämme ottamaan yhteyttä klubimme rotarysäätiöasiamieheen ja tutustumaan Rotarysäätiön toimintaan.

Turun Rotaryklubin rotarysäätiöasiamiehen tehtävänä on edistää tietoutta Rotarysäätiöstä klubimme jäsenten keskuudessa. Rotarypiirissä on oma rotarysäätiökomitea, jonka tehtävänä on mm. koordinoida klubien projektihakemuksia Rotarysäätiölle.

Apurahat

Turun Rotaryklubi ei myönnä erillisiä apurahoja.