Olemme osa kansainvälistä Rotarya

Rotary International

Rotary International tukee ja ohjaa rotareita ja klubeja Rotaryn tavoitteiden toteuttamisessa. Rotary Internationalin ylin päättävä elin on vuosikokous, jonne jokaisella klubilla on oikeus lähettää virallinen edustaja ja jonne jokaisella rotarilla on oikeus osallistua.

Rotary Internationalin keulahahmo on vuosittain vaihtuva presidentti.

Rotary Internationalin pääkonttori on Evanstonissa Illinoisissa, lähellä Chicagoa. Pääkonttorissa työskentelee pääsihteerin johdolla noin 530 henkilöä. Pääkonttorin lisäksi Rotary Internationalilla on seitsemän aluetoimistoa eri puolilla maapalloa. Zürichissä oleva Euroopan ja Afrikan toimisto (EAO) palvelee suomalaisia rotareita.

My Rotary

My Rotary on Rotary Internationalin ylläpitämä, kaikkien rotarien yhteinen työkalu- ja resurssipankki. My Rotaryssä voi luoda itselleen profiilin, jolla voi verkostoitua muiden rotarien kanssa sekä osallistua keskusteluun useissa rotareiden perustamissa kansainvälisissä keskusteluryhmissä. My Rotaryn kautta käyttäjät voivat myös tukea Rotarysäätiötä rahalahjoituksin sekä osallistua Rotarysäätiön kansainvälisiin hankkeisiin.

My Rotaryyn on lisäksi kerätty laajasti opiskeltavaa ja jäsenille jaettavaa materiaalia eri Rotary-aiheista, mm. klubien ja piirien toimihenkilöille ja eri rooleille suunnattuja aineistoja sekä tiettyihin aiheisiin esim. uusjäsenhankintaan tai uudelle jäsenelle tarkoitettua aineistoa. Lisäksi palvelun Brand Centeristä löytyy valmista, jaettavaa PR-materiaalia, räätälöitävissä olevia virallisia logoja eri käyttötarkoituksiin sekä valmiita asiakirjapohjia esimerkiksi Rotary-uutiskirjeen tai PowerPoint-esityksen luomiseen.

Rotarysäätiö

Rotarysäätiö on maailman suurimpia yksityisiä hyväntekeväisyystoimijoita, joka aina uudelleen sijoittuu kärkisijoille näiden toimijoiden läpinäkyvyys- ja luotettavuusvertailussa.

Rotarysäätiö koordinoi ja rahoittaa rotarien maailmanlaajuista palvelutoimintaa. Säätiön työ perustuu vapaaehtoisiin lahjoituksiin sekä pääoman tuottoon, jotka kanavoidaan koulutusprojekteihin ja humanitaariseen avustustyöhön.

Kokoontumistiedot

Paikka: