Rotarys och klubbens årstema

Rotarys årstema

Gordon R. McInally, president för Rotary International 2023–2024, har valt ”Create Hope in the World” (”Skapa hopp i världen”) som tema för sitt presidentskap. McInally uppmanar rotarianerna att återställa hoppet och hjälpa världen att repa sig från förödande konflikter och hjälpa till att uppnå hållbar förändring.

Rotary Theme Logo 2023-2024

Läs mer på engelska: https://www.rotary.org/en/r-gordon-r-mcinally-wants-rotary-members-create-hope-world

Årstemat för Åbo Rotaryklubb

Vår klubbs tema för säsongen 20232024 är säkerhet. I efterdyningarna av den oväntade koronaviruspandemin, mitt i den nuvarande geopolitiska världssituationen, kriget i Ukraina, Finlands NATO-medlemskap och ständigt växande cyberhot, är det bra att påminna oss om hur vi alla kan göra vår närmaste krets, lokalsamhället och till och med världen säkrare.

Under verksamhetsperioden kommer vi att se och höra intressanta presentationer om säkerhet, riskhantering, informationspåverkan och beredskap, och vi kommer att lära känna myndigheter som arbetar med säkerhet och aktörer inom tredje sektorn, till exempel genom kvällsbesök. Förhoppningsvis kommer så många av våra klubbmedlemmar som möjligt att kunna delta i möten och evenemang och ta med nya kandidater till vår klubb, för säkerheten görs tillsammans!

Mötesuppgifter

Plats: