Vad gör vi

Som rotarian har du möjlighet att agera, påverka och göra gott. Dessutom får du ett fantastiskt socialt nätverk och livslånga vänner både från din hemstad och globalt. Du kan också nätverka med andra rotarianer som delar dina egna hobbyer i rotarianernas olika internationella hobbygrupper.

Åbo Rotaryklubb möts regelbundet för lunchmöten på tisdagar, och en gång i månaden är målet att ordna ett kvällsmöte, t.ex. i form av ett företagsbesök. Dessutom organiserar vår klubb också andra evenemang och fester dit även medlemmarnas makar är välkomna.

På våra veckomöten och evenemang hör vi intressanta presentationer, implementerar serviceprojekt och stöder humanitära projekt som samordnas av Rotarystiftelsen. Dessutom utbildar vi våra medlemmar i olika roller och utvecklar deras etiska ledarskap, utan att glömma att ha kul att arbeta tillsammans!

Som rotarianer vill vi påverka aktuella utmaningar. Vi vidtar åtgärder för att åstadkomma varaktig förändring – runt om i världen, i våra samhällen och i oss själva.