Serviceprojekt

Rotary är en serviceorganisation, och vi verkar i enlighet med vårt motto ”Service above self” både lokalt och globalt. Vår internationella humanitära tjänst samordnas av Rotarystiftelse och med godkända partners.

Lokala projekt genomförs främst med ideella organisationer som är verksamma i Åbo-regionen. Målet är att fördela stödet så att hela det belopp som används når målgruppen och inga administrativa kostnader uppstår. Målet är att ändra målet för projektet varje rotaryår, men av goda skäl kan ett lokalt projekt också pågå i flera rotaryår. På detta sätt kan de tillgängliga supportfonderna användas effektivt i Åbo Rotaryklubbs driftsmiljö. Lokala projekt kan stödja distriktsprojekt med ett tema, och kan också vara berättigade till distriktsstipendier efter årlig bedömning.