Turun Rotaryklubin jäsen Martti Pyhälahti juhlii tänä vuonna 80-vuotismerkkipäiväänsä, minkä lisäksi hänelle on kertynyt rotarypalvelun vuosia peräti neljäkymmentä, Aika on siis juuri sopiva klubin hallitukselle kutsua Martti klubimme kunniajäseneksi tästä vuodesta alkaen.

Kunniajäsenyys julkistettiin 24.9.2024 lounaskokouksen yhteydessä Radisson Blu Marina Palacessa Aurajoen rannalla. Klubin viirin, kunniajäsenen rintamerkin ja diplomin syntymäpäivän kunniaksi tehdystä lahjoituksesta Rotarysäätiölle luovuttivat klubin presidentti Ainokaisa Saarinen ja sihteeri Anu Salmi. Presidentti kiitteli Marttia pitkästä ja ansiokkaasta panoksesta rotarytoimintaan ja erityisesti sitoutumisesta ystävyyden vaalimiseen: Hänen läsnäolonsa on saanut varsinkin uudet jäsenet tuntemaan itsensä tervetulleiksi klubiin.

Rotaryuransa varrella Martti on toiminut mm. kolme vuotta sihteeristössä ja kolme vuotta presidentistössä. Turun Rotaryklubin presidenttinä hän toimi kaudella 1998-1999. Rotary Internationalin myöntämän Paul Harris Fellow -tunnustuksen hän on saanut kahdesti, kausina 2002-2003 ja 2016-2017.

Lämpimät onnittelut uudelle kunniajäsenelle!

Kuva: Juha Hämäläinen