Turun Rotaryklubi yhdessä alueen muiden Rotary-klubien kanssa laski tänään Turun ikoniset haahkat Aurajokeen aurinkoisen lämpimässä kesäsäässä.

Alun logistiikkahaasteiden jälkeen, nosturilla varustettu kuorma-auto saatiin peruutettua Kristiinankadun päässä olevalle rampille, josta kolme jättihaahkaa, Uljas, Urho ja Alfred, saatiin nosturoitua rotarien avittamana Aurajokeen. Tämän jälkeen vapaaehtoisista rotareista koostuva venekunta hinasi haahkat omalle vakiopaikalleen Aboa Vetus Ars Novan hujakoille ja ankkuroi ne tiukasti joen pohjaan. Siellä linnut nyt ilahduttavat jokirannan maisemista ihailevia turkulaisia ja turisteja kesän ajan!

Kiitokset nosturiosastolle sekä venekunnan miehistölle huikeasta suoritteesta! Toivon mukaan tästä saadaan klubillemme jatkossa jokavuotinen hanke.