Alkavan kesän terveiset

LemmikkiHyvät klubilaiset,

Rotary-vuosi kulkee kohti loppuaan. Hieman on toki ohjelmaa vielä jäljellä ja tässä kertaus niihin sekä vähän muitakin kuulumisia.

Ensi viikon tiistaina (31.5.) meillä ei ole normaalia klubikokousta vaan pidämme ns. iltakokouksen vierailemalla Sorrin puutarhassa klo 18.00. Kokoonnumme paikan päällä, osoitteessa Paimalantie 153. Meitä on jo nyt ilmoittautunut yli kaksikymmentä henkilöä, joten iltakokouksille on oma tilauksensa. Jos et vielä ole ilmoittautunut, vielä ehtii. Ilmoita tulostasi minulle (juha.abo@gmail.com tai 050 570 7217) viimeistään ylihuomenna perjantaina. Vanhan käytännön mukaan iltakokoukset ovat avec-tilaisuuksia.

Toukokuun 7. päivänä meillä on jälleen normaali viikkokokous Suomalaisella Pohjalla. Silloin on ohjelmassa esitelmä Toastmasters-toiminnasta. Jollet tiedä, ja vaikka tietäisitkin, mistä on kyse, tule kuulemaan.

Presidentin käädytKauden viimeinen kokous on perinteinen käätyjenvaihtokokous, tällä kertaa Kupittaan Paviljongilla. Koska kyse on kesäisestä juhlasta, pukeutumiskoodi on smart casual. Tarkemmat ohjeet tilaisuudesta löytyvät kotisivuiltamme. Sieltä löytyy myös ilmoittautumislinkki, jota kautta toivomme kaikkien ilmoittautuvan. Ilmoittautuminen vie n. 30 sekuntia. Jos et jostakin syystä saa linkkiä toimimaan, voit ilmoittautua myös suoraan minulle (juha.abo@gmail.com). Ilmoita, tuletko yksin vai avecin kera. Ja mainittakoon vielä erikseen tässä, että klubi tarjoaa alkumaljan kaikille sekä klubin omien jäsenten aterian. Ruokajuomat jokainen maksaa itse, samoin avecien aterian. Toivottavasti näemme siellä runsaslukuisina. Yhteiset juhlamme ovat tavanneet olla varsin mukavia.

Muistutan vielä Turun klubien yhteisestä siivoustapahtumasta. Tarkoituksena on tehdä Ruissalon Puuvenetelakan yleisestä alueesta ja siitä matkalla Kansanpuistoa siistiä aluetta. Kokoontuminen klo 14.45 Puuvenetelakan sisääntulopihalla. Itse siivous alkaa klo 15.00 ja päättyy klo 17.00. Siivouksen jälkeen yhteinen kahvihetki. Tapahtuman lopuksi Telakalla julistetaan yleinen MeriRauha 2022. Se on osa Turun Ympäristötapahtumia v. 2022. Kaupunki toimittaa siivoojille välineet ja huolehtii roskien poiskuljettamisesta. Ilmoittautuminen: rainer.huopalahti@utu.fi.

Syksyllä saamme kokouksiimme jälleen vieraiksemme vaihto-oppilaita. Parin vuoden tauon jälkeen vaihto-oppilastoiminta lähtee uudelleen käyntiin ja klubimme on, luonnollisesti jälleen vahvasti mukana. Vaikka vaihto-oppilailla on isäntäperhe, oppilaat ovat koko klubin vierailta. Mikäli sinulla on mahdollisuus järjestää vaihto-oppilaille jotakin ohjelmaa vuoden aikana, ole yhteydessä nuorisovaihtoasiamieheen (Barbro) tai kehen tahansa hallituksen jäseneen.

Hallitus tiedusteli jäsenistöltä mielipidettä etäosallistumisista. Vastauksia tuli ilahduttavan paljon, kumpaankin suuntaan. Hallitus tekee vielä ennen Rotary-vuoden päättymistä ratkaisun jatkosta.

Muista, että kevään ohjelma ja paljon muutakin ajankohtaista löytyy kotisivuiltamme. Ota tavaksesi vierailla sivuilla säännöllisesti.

Viestikapula vaihtuu varsinaisesti vasta vaihtokokouksessamme 14.6., mutta haluan jo nyt kiittää kaikkia klubilaisia ja erityisesti hallitusta siitä, että olemme saaneet vietyä kunnialla läpi nämä kaksi epätavallista vuotta. Yhdessä näistäkin on selvitty. Ja kuten kevätkokouksessa mukana olleet saattoivat havaita, tulevan presidentin, Turkan johdolla meillä on tulossa mielenkiintoinen Rotary-vuosi 2022–2023.

Hyvää alkavaa kesää kaikille teille ja läheisillenne

Juha
presidentti