Laddar Karta...

Päiväys ja aika
05.10.2021

Suomalainen Pohja

KlubikokousTurun Rotaryklubi kutsuu kaikki toiminnastamme kiinnostuneet mukaan rentoon ja vapaamuotoiseen tapaamiseen, jossa esillä on kulloinkin ajankohtaisia teemoja. Mukaan ovat tervetulleet eri alojen ammattilaiset, joiden arvomaailmaan sopii paikallinen tai kansainvälinen hyvän tekeminen ja joita kiinnostaa verkostoituminen ja yhdessä tekeminen.

Tiistaina 5.10. kutsumme mukaan aikuisten lisäksi myös perheen nuoria, sillä aiheenamme on kansainvälistyminen erityisesti nuorten näkökulmasta. Klubimme on tehnyt vuosia työtä antaaksemme nuorille mahdollisuuden kasvaa ja oppia uusista kulttuureista nuorisovaihdon merkeissä. Lähetämme joka vuosi maailmalle suomalaisia nuoria ja otamme vastavuoroisesti meille Turun seudulle vastaan vaihto-oppilaita kaikkialta maailmasta. Open House -tapahtumassamme keskustellaan paitsi nuorisovaihdosta myös kansainvälisyyden ja kielitaidon merkityksestä nykymaailmassa. Tule mukaan viihtymään!

Tapahtumapaikka on ravintola Suomalainen Pohja osoitteessa Aurakatu 24 A, Turku, jossa tarjolla on tilavat puitteet sekä iltapala. Toimimme koronatilanteeseen liittyen vastuullisesti ja seuraamme viranomaisohjeita. Mikäli kasvokkain tapahtuvalle tapaamiselle tulisi esteitä, toteutamme tapahtuman Teams-yhteydellä.

Illan ohjelma

• Klubin presidentin avauspuheenvuoro: Avartuva maailmankuva osana oppimista ja kasvua – toimitusjohtaja Tarja Oikarinen
  • Keynote: Turku kansainvälistymisen edelläkävijänä – pormestari Minna Arve, Turun kaupunki
  • Kokemuksia nuorisovaihdosta, case-esimerkki perheestä – vaihto-oppilas, abiturientti Anna-Lotta Ekqvist sekä vanhemmat opettaja Päivi Ekvist ja ostopäällikkö Pekka Ekvist
  • Monipuolinen kielitaito kilpailuvalttina työelämässä – henkilöstöjohtaja Nina Marttila, Meyer Turku
  • Nuorisovaihtoasiamiehen puheenvuoro: Mitä kannattaa ottaa huomioon vaihtoon osallistumista suunnitellessaan? – KTM Barbro Kanerva
  • Miten kuka vaan voi tukea toimintaamme? – asianajaja Juha Auvinen
  • Miten minusta tuli rotari? – GIS Engineer Kirsi Ahvas
  • Keskustelua ja iltapala

Hyvä vieraamme, ole hyvä ja Ilmoittaudu tässä. Toivomme ilmoittautumistasi viimeistään 1.10.2021.

Klubin jäsenten ilmoittautuminen onnistuu tässä.

Lisätietoja tapahtumasta antaa sihteerimme Ainokaisa Saarinen. Tervetuloa mukaan, ja kutsu ystäväsikin!