Den här veckan fick Åbo Rotaryklubb besök av Egentliga Finlands nya landskapsdirektör Jyri Arponen under sitt veckomöte. De vackra vyerna över Aura å vid restaurang Oobu erbjöd en perfekt bakgrund för en givande diskussion där deltagarna njöt av både gott sällskap och en utsökt lunch.

Arponen höll ett tal där han delade sin ledarskapsfilosofi. Han betonade särskilt ledarskapets grundläggande principer: beslutsamhet i beslutsfattandet och empati gentemot människor. Under talet diskuterades även bland annat ledarens roll, och Arponen lyfte fram betydelsen av att fatta beslut, visa riktning och möjliggöra framgång för andra.

Vid slutet av tillställningen tackade Åbo Rotaryklubb Arponen för hans besök och fortsatte sin tradition att göra en donation till Rotarystiftelsen till ära för varje talargäst. Klubbmästaren Mikael Luukanen överräckte ett diplom som ett tecken på klubbens uppskattning.

Ett varmt tack till Jyri Arponen för besöket och lycka till i uppdraget som landskapets ledare!