Turun Rotaryklubi järjesti ti 5.10. avoimen Open House -iltatilaisuuden teemalla nuoret ja kansainvälisyys. Klubin jäsenet kutsuivat teemasta kiinnostuneita vieraita tutustumaan klubin toimintaan, ja lisäksi paikalle houkuteltiin somemainonnalla nuorisovaihdosta tai isäntäperheenä toimimisesta kiinnostuneita – erityisesti niitä nuoria! Myös Rotaractista ja Rotexista oli edustus pöytäkunnissa. Noin 50 hengen tilaisuuteen saatiin houkuteltua +30 vierasta.

Esiintyjiksi valkattiin mm. klubimme kunniajäsen pormestari Minna Arve kertomaan Turusta kansainvälistymisen edelläkävijänä sekä Meyerin telakan HR-johtaja Nina Marttila kertomaan kielitaidon merkityksestä työelämässä. Lisäksi klubin omat jäsenet esittelivät klubin toimintaa ja erityisesti nuorisovaihtoa, ja eräs klubimme entisistä vaihto-oppilaista perheineen kertoi kokemuksistaan sekä vaihto-oppilaana että isäntäperheenä. Esitykset pyrittiin pitämään lyhyinä, jotta aikaa jäi enemmän pöytäkeskusteluille ja tutustumiselle.

Esitysten jälkeen syötiin maittava illallinen, jonka aikana todistin itse henkilökohtaisesti ainakin kahta uuden jäsenhakemuslomakkeen täyttöä, ja ounastelemme, että lähiaikoina muutama muukin kipinän saanut ottaa vielä yhteyttä. Ilta oli sellainen ’succée’, että tästä todennäköisesti leivotaan Turun Rotaryklubille vuosittain vaihtelevilla teemoilla toistuva tapahtuma! Hienosti organisoitu tilaisuus, ja kiitokset järjestelytoimikunnalle Ainokaisa Saarinen, Barbro Kanerva ja Kirsi Ahvas!

Allekirjoitus
Varapresidentti