Tubecon Games

Hyvää alkavaa ja palveluntäyteistä kevätkautta kaikille rotariystäville!

Hyvät rotariystävät!

Uusi vuosi alkoi, ja ensi viikolla käynnistyy myös klubimme kevätkausi Presidentin samppanja -tilaisuuden merkeissä! Kokoonnumme siis tiistaina yhdessä aveciemme kanssa Sibelius-museolle juhlistamaan alkavaa kevätkautta, nauttimaan lasit kuohuvaa iltapalan kera, jakamaan kiitoksia niitä ansainneille rotareille sekä kuulemaan museon toiminnasta museonjohtajan kertomana.

Tammikuusta käynnistyy myös klubimme oma ”SE-projekti” eli Suomella Eteenpäin -palveluhankkeen n. 6 kk pilottijakso. Hankkeen tarkoituksena on mentoroida ulkoisen yhteistyökumppanin kanssa valikoituja maahanmuuttajataustaisia naisia, jotta he paremmin pääsisivät osaksi suomalaista yhteiskuntaa niin arjessa kuin työelämässäkin. Jos tämän tyyppinen mentorointihanke kiinnostaa, niin ottakaahan yhteyttä Ruthiin 2.1.2024 saamanne sähköpostin ohjeiden mukaisesti!

Tammikuun lopulla uusille, noin vuoden sisään Rotaryyn liittyneille jäsenille sekä heidät klubiin sponsoroineille kummeille on tarjolla tervetulijaisilta piirin järjestämänä. Siellä esitellään lyhyesti ja ytimekkäästi Rotary-toimintaa klubi- ja piiritasolla, ja verkostoidutaan muiden Turun ja lähialueen uusien rotarien kesken, joten muistathan ilmoittaa osallistumisestasi minulle ennen 20.1. määräaikaa.

Kevätkaudella klubin viikkotoiminta turvallisuusteemaisen ohjelman parissa jatkuu normaalisti, kuten viikko-ohjelmastamme voitte lukea. Ohjelmassa on jos sovittuna kiinnostavia lounasesitelmiä sekä muutamia iltavierailuja eri kohteisiin. Samaan aikaan kuitenkin aletaan jo valmistua seuraavaan Rotary-vuoteen. Kuten tiedämme, Rotary-toimintakausi ei vaihdu kalenterivuosittain, vaan kausi on aina 1.7.–30.6. ja jo nyt klubin tulevalle kaudelle valittu virkailijakunta alkaa valmistautua ottamaan klubin ohjakset hyppysiinsä.

Tulevalle presidentille sekä uusille klubivirkailijoille on tarjolla PETS eli President Elects’ Training Seminar -koulutusta maaliskuun alussa Ikaalisten kylpylässä. Samaan aikaan pidetään vuosittainen piirineuvottelu. Vaikka ohjelma on suunnattu klubivirkailijoille, niin tietoiskut ja johtamiskoulutus soveltuvat toki kaikille rotareille.

Huhtikuun alussa järjestetään lisäksi perinteinen piirikonferenssi, joka tällä kertaa toteutetaan risteilyllä Turusta Maarianhaminaan niin, lähdemme lauantaina aamulaivalla Turusta, yövymme Ahvenanmaalla, ja palaamme iltalaivalla takaisin. Konferenssiohjelmaa järjestetään sekä laivalla että Maarianhaminassa, ja illan kruunaa gaalaillallinen. Tänne toivotaan rutkasti osallistujia klubeista, joten ilmoittautukaahan mukaan!

Lopuksi menen jo hieman tulevan Rotary-kauden puolelle, mutta koronan takia peruuntunut Tall Ships Races palaa Turkuun nyt 2024 heinäkuun lopussa, ja klubimme on lupautunut järjestämään tapahtuman aikana jokirantaan Rotary-tempauksen. Tarkoitus on pystyttää Forum Marinumin tietämille Rotary-telttakatos, tarjoilla hieman Rotary-rataksen muotoisia vohveleita sekä mehua ja kahvia, pyörittää lähialueella RotaKids-rastirataa, jossa on Rotary-aiheisia tietoiskutehtäviä ja ilmapalloja palkintona perheiden pienimmille, ja jakaa muutenkin Rotary-tietoutta ja hyvää mieltä purjelaivoja ihaileville ihmisille. Mulle voi ilmoittautua vapaaehtoiseksi, jos tällaisen tempauksen järjestelyt kiinnostavat.

Hyvää alkavaa kevätkautta kaikille klubilaisille, ja toivon näkeväni monia teistä klubimme viikkokokouksissa ja iltavierailuissa sekä erityisesti näissä palvelutempauksissa! Ja houkutelkaa edelleen omista ystävä-, työ- ja harrasteverkostoistanne soveltuvia ihmisiä tutustumaan klubimme toimintaan ja Rotary-aatteeseen! Ja jos et vielä ole klubin jäsen, niin muhun saa myös olla suoraan yhteydessä, jos Rotary-jäsenyys kiinnostaa, tai jos haluat tulla vierailemaan klubimme tilaisuuksiin!

Allekirjoitus
Presidentti