Uusia jäseniäTänään tiistaina 9.11.2021 klubimme hallituksen vieraana sekä klubin viikkokokouksessa vieraili DG Mikko Lindeman. Kokouksessa oli ennätysmäärä osallistujia sitten pandemian alun, mikä olikin oivallista, sillä viikkokokouksen aluksi toivotimme perinteisin tervetulijaismenoin klubiimme kaksi uutta jäsentä, Henri Heinän ja Tuomas Lehtisen. Molemmat osallistuivat lokakuussa klubimme Open House -iltaan ja hakivat jäsenyyttä tuon tilaisuuden päätteeksi!

Jäsenmerkkien jakamisen jälkeen DG Lindeman kertoi hieman Rotary-toiminnasta ja käynnissä olevan Rotaryvuoden ”Serve to Change Lives” -palveluteemasta ja tapahtumista täsmentäen myös Rotary Internationalin presidentin Shekhar Mehtan kuluvan kauden kahta sivuteemaa: ”Each one, bring one” ja ”Empowering girls”.

Pääteeman ajatuksena on tuoda yleisemmin tietouteen Rotaryn perimmäistä aatetta palveluorganisaationa. Sivuteemojen tavoitteena taas on tuoda lisää saman aatemaailman ja palveluideologian jakavia ihmisiä osaksi Rotary-toimintaa samalla, kun Rotary-klubeja kannustetaan ottamaan palveluhankkeidensa teemaksi tyttöjen tasa-arvoisuuden lisäämisen esimerkiksi kouluttautumis- ja työllistymistilaisuuksia mahdollistamalla.