Vaihto-oppilaat 2022Turun Rotaryklubi on nyt syyskaudella 2022 lähettämässä maailmalle kolme vaihto-oppilasta nuorisovaihtoon.

Jimi Knifsund suuntaa Ranskaan, lähelle Chamonixia, Sofie Cancara on lähdössä Indonesian Djakartaan ja Miina Jaarsma lähtee Yhdysvaltoihin, Coloradon osavaltioon.

Indonesiaan ei ole aikaisemmin lähetetty outbound-vaihto-oppilasta eikä sieltä ole tullut tänne inbound-vaihtaria, joten mielenkiinnolla seuraamme saadaanko tälle jatkoa.

Sofie lähtee reissuun jo perjantaina 5.8., Miina viikolla 32 ja Jimi sitä seuraavalla viikolla. Nuorisovaihtoasiamiehemme mukaan olivat innoissaan lähdössä, ja saamme varmasti kuulla nuorten kuulumisia maailmalta pitkin vuotta.

Normaalisti klubimme pyrkii lähettämään ja vastaanottamaan vuosittain 1–2 vaihto-oppilasta, mutta koronatauosta johtuen olimme nyt varautuneet tuplamäärään. Yksi lähteväksi valittu joutui kuitenkin peruuttamaan lähtönsä, joten kolmella mennään.

Syyskauden ensimmäisessä viikkokokouksessa tiistaina 9.8. kuulemme Taiwanista saapuneen inbound-vaihto-oppilaamme Leonin fiiliksiä Suomesta!