TurPo-esitysKlubimme oma veli, kommodori evp Dan Wilén, piti tiistaina 15.3. mielenkiintoisen turvallisuuspoliittisen esitelmän Ukrainan tilanteesta, Suomen turvallisuusympäristöstä, kokonaisturvallisuudesta, sotilaallisesta toimintaympäristöstä, sekä NATO:sta.

Sali oli täynnä kuuntelijoita, ja Teams-linjoillakin melkoinen määrä osallistujia. Esitys ja sitä seuraava keskustelu olivat sen verran kiinnostavia, että kokous venähti yliajalle, mutta kellään ei tuntunut olevan kiire mihinkään, vaan kysymyksiä jatkui hyvän tovin.

Yleisön pyynnöstä Dan on tehnyt esityksestään hieman riisutun version jäsenistölle jaettavaksi, mutta seuraavalla rajoitteella:

”Esitys on vapaasti klubin jäsenten käytettävissä joko sellaisenaan tai osana heidän itsensä valmistelemassa esityksessä. Toivon kuitenkin, ettei esitystä jaettaisi aivan sellaisenaan eteenpäin klubin ulkopuolisille henkilöille. Poikkeuksena lukusuositus/lähdeaineisto ”sivu”, jota saa vapaasti jakaa edelleen, jotta mahdollisimman moni löytäisi tiedon lähteille.”

– Dan Wilén

Danin esitys on ladattavissa klubin O365 SharePoint-saitilta, ja salasana, jolla esitys aukeaa toimitetaan jäsenistölle sähköpostitse 16.3.