Every Rotarian Every YearHaluan uusia parin vuoden takaisen haasteeni, eli tehdään yhdessä klubistamme EREY-klubi niin, että jokainen jäsen luo itselleen tunnukset My Rotary -palveluun ja lahjoittaa siellä Rotarysäätiön ’Annual Fund’ -rahastoon vuosittain vähintään 25 USD (nykykurssilla n. 22,33 EUR).

Every Rotarian, Every Year Club

For clubs that achieve a minimum Annual Fund contribution of $100 per capita during the Rotary year, and every dues-paying member must personally contribute at least $25 to the Annual Fund during the year.

Ohjeet lahjoituksen tekemiseen:

• Menkää osoitteeseen https://my.rotary.org ja kirjautukaa sisään tai, jos teillä ei ole tunnuksia, luokaa itsellenne tunnus oikealta ylhäältä ”Register” -napista.
    • Käyttäkää tunnusta luodessa samaa sähköpostiosoitetta, joka teillä on käytössä Suomen Rotarypalvelun virallisessa jäsenrekisterissä.
  • My Rotaryyn sisäänkirjautuneena, klikatkaa oikealta ylhäältä ”Donate”-nappia.
    • Kannattaa tehdä lahjoitukset sisäänkirjautuneena eikä vierailijana (Guest), niin lahjoitukset rekisteröityvät omalle My Rotary -tilillenne sekä klubin tilastoihin.
  • Valitkaa lahjoituksen kohteeksi Rotarysäätiöasiamiesten suosittelema ”Annual Fund-SHARE”.
  • Lahjoituksen tarkemmissa tiedoissa voitte:
    • valita käytettävän valuutan (Euro tai US Dollar)
      • Säätiöhän mittaa lahjoituksia tilastollisesti USD:issä, joten on ehkä helpompi käyttää suoraan USD:tä, niin ei tarvitse tarvitse miettiä vaihtokursseja saavuttaakseen tietyn USD-määräisen lahjoituksen.
    • luoda joko kertalahjoituksen (One-time donation) tai mielellään säännöllisesti toistuvan lahjoituksen (Recurring donation),
    • määrittää toistuvalle lahjoitukselle toistumistiheyden esim. kuukausittain, kvartaaleittain tai vuosittain, sekä
    • valita lahjoitettavan rahasumman joko valmiiksi tarjotuista kiinteistä summista tai syöttämällä vapaavalintaisen summan (Other)
  • Syöttäkää oma etu- ja sukunimenne, puhelinnumeronne ja sähköpostiosoitteenne sekä postiosoitetietonne ellei niitä ole automaattisesti jo täytetty – sisäänkirjautuneilla yleensä on.
  • Lopuksi palveluun syötetään sen luottokortin tiedot, jolla lahjoituksen haluaa maksaa sekä kyseiseen luottokorttiin liittyvät laskutusosoitetiedot.
  • Paina Submit-nappia ja seuraa ohjeita, jotta lahjoituksesi aktivoituu.

Jos toistuvaan lahjoitukseen käytetty luottokortti myöhemmin vanhenee, uuden luottokortin tiedot pääsee muokkaamaan My Rotaryssä omista profiilitiedoista oikeasta yläreunasta klikkaamalla omaa nimeä, ja sen alta valikosta ”My Donations”. Samasta paikasta voi myös peruuttaa toistuvan lahjoituksen.

Autan mielelläni, jos jollakulla on haasteita My Rotaryn käytössä tai lahjoituksen tekemisessä! Ohessa myös tekemäni ohjevideo Rotary-säätiölle lahjoittamisesta (6 min 45 s).

Allekirjoitus