KevätkokousTurun Rotaryklubin sääntömääräinen kevätkokous pidettiin tiistaina 17.5. ja kokouksessa valittiin hallituksen jäsenet ja toimikuntien toimihenkilöt heinäkuussa alkavalle uudelle Rotary-kaudelle 2022–2023. Oli ilo huomata, että moni uusi klubiin liittynyt jäsen on saatu houkuteltua mukaan klubin aktiivisiin rooleihin heti Rotary-taipaleensa alusta lähtien!

Klubin tuleva presidentti Turkka Tunturi esitteli tulevan kauden toimintasuunnitelmaa, klubin teemaa ja toimintamalleja sekä viikko-ohjelmaan suunniteltua uutta rytmitystä. Turkka kertoi tulevalla kaudella aloittavasta Rotary Internationalin ensimmäisestä naispresidentistä ja tämän valitsemasta vuositeemasta: Imagine Rotary. Klubin omaksi vuositeemaksi Turkka on valinnut terveydenhuollon, joka tulee näkymään klubin viikko-ohjelmassa kuukausittain.

Myös klubin talousarvio tulevalle vuodelle käytiin läpi ja hyväksytettiin. Merkittävää oli huomata iso satsaus vaihto-oppilastoimintaan nyt, kun koronapandemiasta johtuneen matkustustauon jälkeen Rotary-nuorisovaihto-ohjelma saadaan uudelleen aktivoitua. Turun Rotaryklubi onkin ottamassa nyt ”kiinni” parin vuoden tauosta johtunutta katkosta lähettämällä ja vastaanottamalla normaalia isomman määrän outbound- ja inbound-vaihto-oppilaita, ja tämäkin tulee varmasti näkymään klubin toiminnassa syyskaudesta alkaen!