Rotaract och Interact

Rotaractklubbarna riktar sig till ungdomar mellan 18 och 30 år. Syftet med aktiviteten är att utveckla ungdomars tillväxt till ansvarsfulla vuxna och ledare. Medlemmarna i Rotaractklubben beslutar om sina egna projekt och aktiviteter. Ungdomsklubben sponsras och stöds av en Rotaryklubb.

Interactklubben är för ungdomar mellan 12 och 18 år. Den har också en rotaryklubb som sin sponsorklubb. I Interact får ungdomar påverka frågor som är viktiga för dem genom projekt som planeras och genomförs varje år. Rotaryklubben stöder ungdomar i dessa projekt.

I både Rotaract och Interact har unga människor möjlighet att nätverka inte bara lokalt utan också nationellt och internationellt. I Finland är Rotaract-verksamheten särskilt utbredd på stora orter, men interaktiva operationer är ännu inte utbredda här.

Åbo Rotaryklubb stöder Åbo Rotaractklubb

Åbo Rotaryklubb är med och stöder Åbo Rotaractklubb som en av Rotaractklubbens sponsorklubbar.

Om du är intresserad av att arbeta i en Rotaract- eller Interact-klubb, eller vill starta en ny klubb, känn dig fri att kontakta presidenten för vår klubb!

Mötesuppgifter

Plats: